Podul peste Dunăre de la Brăila a trecut cu bine testele de rezistență, astfel încât constructorul a putut trece la montarea marcajelor rutiere, una dintre ultimele operațiuni făcute înainte de marea inaugurare, relatează www.adevarul.ro. Vineri, 16 iunie, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, a anunțat că s-au finalizat testele de rezistență a podului suspendat peste Dunăre de la Brăila. „La Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galați – Tulcea s-au finalizat testele de încercare a suprastructurii, ultimul fiind testul de încercare dinamică, care s-a realizat prin intermediul deplasării unor camioane încărcate pe pod, ce au rulat cu o viteză constantă de aproximativ 80 km/h, trecând peste obstacole preamplasate”, a scris Ionel Scrioșteanu, pe Facebook. Potrivit secretarului de stat, podul a fost supus în ultimele zile celui mai complex și avansat sistem de testare a unui pod. Testele statice s-au realizat pe blocurile de ancoraj și turnuri, prin poziționarea a câte 18-19 camioane încărcate cu 40 tone fiecare. Podul suspendat de peste Dunăre de la Brăila este cea mai înaltă și cea mai scumpă construcție din România. La construcția podului s-au folosit aproximativ 81.000 de kilometri de fir de oțel. Fiecare cablu are 60 de centimetri în diametru și susține tablierul metalic cu ajutorul tiranților. Greutatea totală a celor două cabluri principale este de 6.700 tone. Tablierul metalic este format din 86 de segmente cu o greutate totală de 20.800 de tone, iar fiecare are o greutate medie de 250 de tone. Valoarea contractului, finanțat prin POIM, este de 2,375 miliarde de lei cu TVA, deci aproape o jumătate de miliard de euro.