Municipalitatea orădeană a lansat în dezbatere publică un Plan Urbanistic Zonal care vizează construirea, pe strada Alexandru Roman, situată în spatele sediului Poliţiei Municipiului Oradea, a unei clădiri care să găzduiască serverele pentru un cloud (spaţiu de stocare virtual) de servicii electronice locale, a anunțat publicația ”Bihoreanul”. Potrivit anunţului făcut pe portalul municipalităţii la pagina „Informaţii de interes public” în rubrica „Planuri urbanistice„, municipalitatea intenţionează construirea unei clădiri cu patru etaje deservită de o antenă 5G înaltă de 52 metri.
Antena va fi cea mai înaltă construcţie din zonă, depăşind inclusiv blocurile din cartierul Luceafărul, care ating doar 37 de metri.
„Prin planul urbanistic zonal iniţiat de Primăria municipiului Oradea, se propune construirea unui imobil cu destinaţie specială (cloud de servicii electronice locale) şi construcţii anexe. Regim de înălţime: S+P+E (H max = 26,3 m) şi un turn pentru echipamente (cu H max = 52 metri)”, se menţionează pe portalul Primăriei.
Orădenii pot pune întrebări sau face sugestii direct la Centrul de informaţii cu publicul din Primărie sau pe adresa de email alina.cadar@oradea.ro. Aceştia ar urma să primească răspunsuri din partea municipalităţii până pe 29 noiembrie.
Planul viitoarei clădiri a fost deja aprobat de către Comisia Municipală pentru Urbanism şi Amenajarea Teritoriului. Viitorul centru de servicii electronice locale ar putea găzdui toate dispeceratele serviciilor publice din Oradea, informează www.ebihoreanul.ro.
„Clădirea va adăposti tot ceea ce înseamnă permanenţă pentru serviciile publice locale. Aici ar putea fi reunite, printre altele, dispeceratele 112, Termoficare, CAO şi cel al camerelor de luat vederi din oraş, astfel încât, în cazul unui incident, cum ar fi un incendiu, să se poată interveni rapid şi coordonat”, a explicat, pentru BIHOREANUL, city-managerul Mihai Jurca.
Potrivit acestuia, din centrul de servicii electronice s-ar putea gestiona iluminatul public din municipiu, transportul în comun, semaforizarea, dar şi lucrările desfăşurate în oraş, de la asfaltări la autorizaţii de desfacere pavaj.
„Digitalizarea serviciilor publice presupune gestionarea unui volum mare de date şi realizarea unui back-up, aşa cum vrem să facem pentru spitale, de exemplu. De aceea avem nevoie de două centre de date şi de antena pentru transmisie de date”, a explicat Jurca.
Municipalitatea vrea să finanţeze investiţia, estimată la circa 10 milioane euro, din fonduri europene.