O analiză publicată de scriitorul Christie Carras în publicația ”Los Angeles Times” scoate în evidență declinul prin care trece industria cinematografică americană și teatrele, după pandemia de Covid 19 dar și după uriașele greve ale actorilor și scenariștilor. După pandemie, grevele au oprit producția pentru marea majoritate a filmelor și emisiunilor TV aflate în lucru la marile studiouri, și au dat o nouă lovitură lanțurilor de cinematografe care încă se luptă să revină la nivelurile de afaceri dinainte de pandemie. La momentul actual, producția este însă pe cale să se reia după ce Screen Actors Guild-Federația Americană a Artiștilor de Televiziune și Radio a declarat miercuri încetarea grevei actorilor, după ce sindicaliștii au obținut salarii mai mari, beneficii îmbunătățite și asigurări de protecție legate de folosirea inteligenței artificiale.
Industria cinematografică este încă zguduită de efectele grevelor actorilor cât și a celor din Writers Guild of America (scenariștii au ajuns la o înțelegere și și-au încheiat greva în septembrie). Cu toate acestea, va fi nevoie de timp pentru recuperarea timpului pierdit și deci a pierderilor financiare, unii directori de studiouri speculând că ar putea dura până în 2026 sau chiar 2027 pentru ca industria să revină complet la nivelurile pre-pandemie. Cam peste 2-3 ani se speră ca box office-ul american să revină la nivelul de încasări înregistrat înainte de pandemie – în jur de 11 miliarde de dolari pe an. Pentru teatrele americane, situația continuă să rămână însă dezastruoasă. Prețurile biletelor au crescut din cauza inflației iar numărul de spectatori scade constant. Prezența la teatru a scăzut cu 27% în acest an față de 2019, conform unor surse citate de www.latimes.com. SDituația de răsfrânge direct și asupra micilor comercianți care funcționează pe lângă cinematografe și teatre, și care depind de spectatori pentru a vinde floricele, băuturi răcoritoare, bomboane ș.a. Analiștii prognozează că, cel puțin pe termen scurt, consecințele grevelor de la Hollywood ar putea avea urmări uriașe, din cauza întârzierilor înregistrate mai ales în producția de filme pentru televiziune tv și nu numai. Mai multe studiouri și-au împins lansările din 2024 în 2025 sau chiar le-au eliminat cu totul din calendar, stârnind îngrijorare în rândul distribuitorilor și a comercianților conexați la industria filmului.
Într-un raport al veniturilor din al treilea trimestru , publicat cu câteva ore înainte ca greva actorilor să fie suspendată miercuri, directorul executiv al teatrelor AMC, Adam Aron, a cerut SAG-AFTRA și AMPTP să ajungă „imediat” la un acord pentru a ajuta la compensarea „daunelor colaterale din aceste opriri lungi de lucru. .”
„Efectele pe termen scurt ale grevelor scriitorului și actorului vor provoca daune suplimentare și inutile pentru AMC în 2024”, a spus Aron. „Pentru beneficiul tuturor celor implicați în ecosistemul filmului, această dizarmonie de luni de zile trebuie să se încheie acum.”
Printre titlurile din 2024 trecute în timpul grevelor în anul următor se numără cea de-a opta tranșă din franciza Paramount „Mission: Impossible” (mutată în mai 2025 din iunie 2024), remake-ul live-action de la Disney din „Albă ca Zăpada” (amânat în martie 2025 din martie 2024) și continuarea lui Lionsgate la „Dirty Dancing” (împins în vara anului 2025 din februarie 2024), potrivit Comscore.
Alte caracteristici stabilite inițial pentru anul viitor – inclusiv cea mai recentă tranșă din saga „Spider-Verse” de la Sony și diverse proiecte misterioase de la Disney și Warner Bros. – au fost pur și simplu scoase din program.