Deși au trecut aproape 35 de ani de la lovitura de stat din decembrie 1989, guvernanții nu reușesc să concretizeze proiectele elaborate de specialiștii români pe vremea lui Ceaușescu. Ne referim la proiectele ce țin de politica economică gândite să aducă beneficii nete economiei românești. Printre proiectele de anvergură se numără și cel al Canalului Dunăre – București, care ar fi permis conectarea economică a capitalei României cu celelalte capitale europene prin care trece Dunărea.
Incapabilii care conduc România de aproape 35 de ani, nu au fost în stare nici acum să elaboreze studiul de fezabilitate pentru Canalul Dunăre – Marea Neagră. Finalizarea acestuia ar putea fi realizată abia în decembrie 2024. Asta în cazul în care nu va exista o prelungire necesară emiterii acordului de mediu, a precizat, într-o adresă oficială, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Conform oficialului român, costul finalizării proiectului început pe vremea lui Nicolae Ceaușescu a ajuns să fie de câteva ori mai mare decât în 1990, depășind cu mult, la momentul actual, suma de 3 miliarde de euro, inclusiv TVA.
Mai mult decât atât, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a refuzat să estimeze data la care vor fi reluate lucrările, dar a ținut să precizeze că în programul investițional 2021 – 2030 este inclusă, la sectorul căi navigabile, finalizarea Canalului Dunăre – București, brațul Argeș.