Mașina românească cu hidrogen a fost prezentată publicului la prima ediție a Energy Expo, care are loc până pe data de 13 octombrie, la Hala Laminor din Capitală. Este un Jeep experimental, conceput și realizat de Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Criogenice şi Izotopice (ICSI) Rm. Vâlcea. Institutul este deja la al treilea prototip de acest gen.
Mașina funcționează pe baza a două pile de hidrogen de 30 kW, cu două motoare în puntea spate de 75 kW pe motor, deci 150 kW puterea pe roată la ambele roți, au explicat reprezentanții Institutului pentru www.economice.net.
”Este o tehnologie a viitorului, nepoluantă – asta ne-a interesat în primul rând. Mașina are o autonomie testată de circa 600 km, consumul este de 1 kg de hidrogen la 100 km, fiind o mașină de teren, mai grea, și cu tracțiune 4×4. A fost un proiect la care am muncit cam trei ani, a fost un proiect de cercetare pe care l-am depus la Ministerul Cercetării și a fost considerat fezabil”, a declarat pentru Economica Alin Corbu, reprezentant al ICSI, aflat la standul Energy Expo.
Principiul de funcționare al mașinii este injectarea hidrogenului în pile, care se descompune când intră în contact cu oxigenul din aerul atmosferic, în curent și apă. Curentul se înmagazinează în baterii, iar apa se înmagazinează într-un mic vas. Mașina este total nepoluantă.