Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a anunțat joi, 12 ianuarie, că au fost semnate contractele pentru tronsoanele 2 și 3 ale secțiunii de autostradă Buzău – Focșani (parte a A7), cu același constructor român (UMB) care lucrează deja pe tronsoanele 1 și 4. Tronsonul 2 (Vadu Pașii – Râmnicu Sărat) are o lungime de 30,8 km, iar valoarea contractului este de 1,31 miliarde de lei (fără TVA). Tronsonul 3 (Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni) are o lungime de 36,1 km, iar valoarea contractului este de 1,46 de miliarde de lei (fără TVA). Construcția ambelor loturi, finanțate prin PNRR, trebuie finalizată în 26 de luni și include: 12 poduri dintre care, Podul peste Râmnicul Sărat și DN22 (791 m); 18 poduri și un pasaj, din care Podul peste DJ 205R și pârâul Râmna (380 m). În prezent, din cele 13 loturi ale Autostrăzii Ploiești -Pașcani (finanțată prin PNRR) 9 au contracte semnate. Celelalte 4 contracte au constructori desemnați încă din 2022, dar rezultatele procedurilor de achiziție publică au fost contestate.