Comisia Europeană a aprobat acordarea sumei nerambursabile de 204 milioane de euro pentru România, în vederea înlocuirii unor locomotive vechi cu 23 de locomotive electrice noi și nouă trenuri interregionale de lung parcurs. a anunţat, joi, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), citată de Agerpres.
Suma de 204 milioane de euro se adaugă celor 470 milioane de euro atrase de Ministerul Transporturilor și Infrasctructurii în octombrie 2023 pentru finanţarea proiectului „Sprijinirea reducerii consumului de energie prin intermediul eficienţei energetice în sectorul transporturilor – material rulant sustenabil”, care a vizat achiziţia a 62 de trenuri electrice, contract semnat la finele anului trecut cu producătorul polonez PESA.
„Vorbim de aproximativ 700 de milioane de euro în total, 100% finanţare UE. Noi plătim de la buget doar TVA şi eventualele creşteri de costuri”, a precizat, pentru AGERPRES, preşedintele ARF, Ştefan Roşeanu.
Obiectivul principal al investiţiei îl reprezintă îmbunătăţirea eficienţei energetice în transportul feroviar din România şi este în concordanţă cu ţintele Planului Naţional Integrat în domeniul Energiei şi Schimbărilor Climatice (PNIESC) pentru România, ce prevede măsuri susţinute de modernizare a transportului public urban şi a căilor ferate şi care pot contribui semnificativ la reducerea consumului final de energie în transport.