Anul trecut românii au cheltuit 33,6 miliarde de dolari în magazinele alimentare și 319 milioane de dolari în retailul alimentar online, potrivit unei analize a Departamentului de pentru Agricultură al SUA (USDA), la care face referire www.economica.net.
Conform analizei effectuate de USDA, marile lanțuri de magazine din România au vândut anul trecut mărfuri alimentare și nealimentare în valoare de aproape 34 de miliarde de dolari. Astfel, în 2023, consumatorii români au lăsat în magazinele alimentare cu 46% mai mult decât în 2022, în timp ce comerțul alimentar online a făcut vânzări de 319 milioane de dolari, cu 28,8% mai puțin decât în 2022.
Românii au cumpărat în 2023 mai multe alimentele procesate, valoarea vânzărilor cu amănuntul a acestora crescând anul trecut cu 14%, ajungând la 1,3 miliarde de dolari.
În 2022, potrivit aceleiași surse, românii au cheltuit în total 22.9 miliade de dolari în supermarketuri și 448.5 milioane de dolari în retailul alimentar online.